Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky elektronického obchodu Respektstore.cz
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti
Respekt Media a.s., se sídlem Vodičkova 704/36, 11000, Praha 1, identifikační
číslo: 19791712, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu
v Praze pod spis. zn: B 28395, (dále jen „prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních
stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou
(dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
Internetový obchod je prodávajícím provozován na internetové adrese
www.respektstore.cz, a to prostřednictvím webového rozhraní (dále jen „webové
rozhraní obchodu“).
1.2. VOP dále upravují práva a povinnosti smluvních stran při využívání
webové stránky prodávajícího umístěné na adrese www.respektstore.cz (dále jen
„webová stránka“) a další související právní vztahy.
1.3. VOP se vztahují přiměřeně na případy, kdy osoba, která má v úmyslu
nakoupit zboží od prodávajícího, jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti (viz bod 5.1), s vyloučením ustanovení bodů 3.1. a 5.
1.4. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná
ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
1.5. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a
VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.6. Znění VOP může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
2. Uživatelský účet
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může
kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského
rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský
účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující
provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní
obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující
povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském
účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené
kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím
považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných
k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese
odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany kupujícího.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím
osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy
kupující svůj uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy
kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně VOP).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a
softwarového vybavení třetích osob.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží
kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena přijetím objednávky (její
akceptací), což prodávající potvrdí kupujícímu e-mailem, a to na adresu
elektronické pošty kupujícího.
Přílohou tohoto potvrzení je aktuální znění VOP a reklamačního řádu
prodávajícího (dále jen „reklamační řád“). Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté
ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě písemné dohody stran nebo na
základě zákonných důvodů. Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil
s těmito VOP a že s nimi souhlasí. Na tyto VOP je kupující upozorněn před
vlastním uskutečněním objednávky, a má tak možnost se s nimi dostatečným
způsobem seznámit. Před podáním objednávky má kupující možnost zkontrolovat jím
vyplněné údaje a opravit je. Případné dodatečně zjištěné chyby v objednávce
může kupující opravit prostřednictvím svého uživatelského účtu.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím
k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny
nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech
souvisejících poplatků s výjimkou nákladů spojených s balením a dodáním zboží.
Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy
jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena
možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných
podmínek. Prodávající si vyhrazuje právo nepřijmout, resp. odmítnout objednávku
kupujícího.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží. Zboží je dodáváno pouze na adresy v České republice.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém
rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
·
objednávaném zboží a jeho množství (objednávané zboží „vloží“
kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu);
·
způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení
objednávaného zboží;
·
informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako
„objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno
zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s
ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání
dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na
tlačítko „potvrdit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím
považovány za správné. Prodávající neprodleně po přijetí objednávky toto
přijetí kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické
pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen
„elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky
(množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat
kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
V případě, že kupující svou objednávku dodatečně nepotvrdí, není prodávající
povinen doručit zboží kupujícímu.
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká přijetím objednávky
(její akceptací), což prodávající potvrdí kupujícímu informativním e-mailem, a
to na adresu elektronické pošty kupujícího. Po dobu trvání smluvního vztahu
bude smlouva uložena u prodávajícího, který k ní kupujícímu umožní přístup na
základě jeho požadavku prostřednictvím el. pošty či telefonického kontaktu.
3.8. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní
smlouvu (včetně obchodních podmínek).
3.9. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při
uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních
prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na
internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
4. Cena zboží a platební podmínky
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní
smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
·
v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
·
online platebními metodami:
o
rychlou online platbou prostřednictvím internetového bankovnictví (Česká
spořitelna, Komerční banka, Raiffeisenbank, mBank, Fio banka, MONETA Money
Bank, ČSOB, UniCredit);
o
platební kartou Visa, MasterCard;
o
platebními metodami Apple Pay nebo Google Pay;
·
standardním bankovním převodem;
·
poštovní peněžní poukázkou, nabízí-li tuto platební metodu webové rozhraní
obchodu.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také
náklady spojené s balením a dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 dnů od uzavření
kupní smlouvy.
4.4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní
cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě
bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem
připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.5. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího
nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé
kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
4.6. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze
vzájemně kombinovat.
4.7. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně
závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na
základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je
plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající
kupujícímu po uhrazení ceny zboží a bude mu doručena v papírové podobě společně
s objednaným zbožím.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Pokud je kupující spotřebitelem, tj. jedná mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání a
smlouva byla uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku, resp. mimo prostor
obvyklý pro podnikání (v internetovém obchodě, pomocí telefonu, elektronické
pošty, reklamy v tisku s objednávkovým tiskopisem apod.), má kupující právo
odstoupit od smlouvy, a to do 14 dní od převzetí/doručení produktu. Odstoupení
od smlouvy musí být prodávajícímu odesláno v písemné formě na jeho
elektronickou adresu info@respektstore.cz či do sídla prodávajícího nejpozději
poslední den 14 denní lhůty s uvedením čísla daňového dokladu, data nákupu a
čísla účtu pro vrácení ceny.
5.2. Právo na odstoupení od smlouvy kupující-spotřebitel nemá v případech
uvedených v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění,
tedy mj. (i) u smluv o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o
předplatném na jejich dodávání, (ii) smluv s jejichž
plněním bylo se souhlasem kupujícího spotřebitele započato před uplynutím lhůty
14 dnů od převzetí plnění, (iii) smluv na dodávku
zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího - spotřebitele nebo přizpůsobeného
jeho osobním potřebám, či (iv) smluv o dodání
digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato
s plněním s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím
lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5.3. Odstoupení od smlouvy je možné (mimo jiné) na základě napsání
odstoupení od smlouvy (dále jen “odstoupení od smlouvy”) a musí být v uvedené
lhůtě odeslán na adresu prodávajícího: Respekt Media a.s., Vodičkova 704/36,
Praha 1, 11000.
5.4. Kupující-spotřebitel má následně povinnost bez zbytečného odkladu,
nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zaslat prodávajícímu zboží,
které od něj obdržel. Lhůta je zachována, pokud kupující-spotřebitel odešle
zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující-spotřebitel takto od smlouvy,
není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky
kupujícímu-spotřebiteli dříve, než obdrží zboží nebo než mu
kupující-spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane
dříve. Zboží je kupující povinen odeslat na adresu společnosti SPRINT TRADING s.r.o., Netlucká 549/5a, 170 00 Praha
10 – Dubeč, zajišťující distribuci objednaného zboží.
5.5. Prodávající vrátí zákazníkovi-spotřebiteli, kupní cenu za zboží,
včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným
způsobem, jakým peníze od kupujícího obdržel, a to bez zbytečného odkladu,
nejpozději však do 14 dnů od obdržení vráceného zboží. Náklady, spojené s
vrácením zboží při odstoupení od smlouvy podle § 1829, zák. č. 89/2012 Sb.,
občanského zákoníku, v účinném znění, nese kupující. Jestliže kupující zvolil
jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí
prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
5.6. V případě využití práva na odstoupení od smlouvy dle čl. 5.1. je
kupující povinen na vlastní náklady vrátit prodávajícímu, resp. na adresu
uvedenou v čl. 5.4 VOP, zboží nepoškozené a včetně veškeré dokumentace,
příslušenství, originálního obalu a případné výplně, která výrobek chrání v
krabici. V případě vrácení nekompletního či poškozeného zboží může prodávající
uplatnit vůči kupujícímu právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na
náhradu škody vůči nároku kupujícího na vrácení peněžních prostředků za zboží.
6. Přeprava a dodání zboží
6.1. Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě
stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku
kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto
způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo
určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn od kupní
smlouvy odstoupit
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat
opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující
povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady
spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat
neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit
přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí
do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího
listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a
náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky
nemůže být brán zřetel.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit dodací
podmínky prodávajícího.
7. Práva z vadného plnění a reklamace
7.1. Doba k uplatnění práv z vadného plnění na dodané zboží začíná běžet
převzetím zboží kupujícím. Je-li kupující spotřebitelem, činí tato doba 2 roky;
v ostatních případech činí tato doba 12 měsíců. Jako potvrzení o právech z
vadného plnění slouží daňový doklad. Doba k uplatnění práv z vadného plnění se
neprodlužuje o dobu, kdy bylo zboží v opravě – to neplatí, je-li kupující
spotřebitelem.
7.2. Odpovědnost za vady zboží se řídí reklamačním řádem prodávajícího a
platnými a účinnými právními předpisy ČR.
7.3. Práva kupujícího z vadného plnění a reklamace je povinen kupující
uplatnit primárně u distributora zboží (viz bod 5.4. VOP).
8. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží jeho převzetím.
8.2. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti
tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny
autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost,
která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či
neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové
rozhraní obchodu.
8.3. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu
používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít
negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je
možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv prodávajícího a jeho
ostatních zákazníků a který je v souladu s jeho určením.
8.4. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let
od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů, za
účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou
patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán,
Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a
případně opravit. Tyto „obchodní podmínky“ jsou k dispozici na jednotlivých
portálech prodávajícího, a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce
kupujícím.
8.5. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování
ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1, písm. n) občanského zákoníku.
8.6. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby
vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití
webové stránky v rozporu s jejich určením.
8.7. Orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení sporů je Česká obchodní
inspekce (ČOI). Více informací naleznete na www.coi.cz
9. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních
sdělení
9.1. Odesláním objednávky zboží kupujícím či registrací kupujícího bere
kupující na vědomí, že může docházet ke zpracování jeho osobních údajů
prodávajícím zejména za účelem plnění smlouvy nebo provedení opatření před
uzavřením smlouvy. Odesláním objednávky zboží či registrací kupujícího kupující
potvrzuje, že se seznámil se Zásadami ochrany osobních údajů a dalších
zpracovávaných údajů, které jsou dostupné zde: https://www.respektstore.cz/osobni-udaje/.
9.2. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při
registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového
rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného
odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
9.3 Pokud kupující neodmítne takové využití svého elektronického kontaktu,
prodávající mu na jeho e-mailovou adresu může zasílat obchodní sdělení
obsahující zejm. informace o zakoupeném či obdobném zboží, to vše v souladu se
zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti a o změně
některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), v platném
znění.
10. Doručování
10.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní
smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou
poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
(dle volby odesílatele). Kupujícímu je doručováno na adresu elektronické pošty
uvedenou v jeho uživatelském účtu.
10.2. Zpráva je doručena:
·
v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na
server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být
zajištěna certifikátem;
·
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních
služeb převzetím zásilky adresátem;
·
v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních
služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba
oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít;
·
v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb
uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k
převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních
služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
11. Závěrečná ustanovení
11.1. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského
oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
11.2. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím
v elektronické podobě a je přístupná kupujícímu na požádání.
11.3. Tyto VOP jsou platné a účinné od 1. 3. 2023 a prodávající si
vyhrazuje právo jednostranně měnit tyto VOP v přiměřeném rozsahu. V takovém
případě je prodávající povinen kupujícímu doručit oznámení o změně obchodních
podmínek spolu s jejich novým zněním na e-mailovou adresu dle smlouvy. Kupující
je oprávněn do 14 dnů od doručení oznámení o změně obchodních podmínek smlouvu
písemně vypovědět s výpovědní dobou 30 dnů, která začne běžet prvního dne
měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena prodávajícímu.
11.4. Kontaktní údaje prodávajícího: Respekt Media a.s., Vodičkova 704/36,
Praha 1, 11000, adresa elektronické pošty info@respektstore.cz, telefon +420 211 154
454.
V Praze dne 1. 11. 2023